Friday 23 January 2015

29.5.14 @ Mama Terguris Rasa

“..bila aku ketawa, tidak bereerti aku tidak menangis..bila aku nampak gembira, tidak bereerti aku tidak sedih..bila aku melayari hidup seperti biasa, tidak beerti aku cukup tabah sehingga aku tidak tersinggung dengan kata-kata dan tingkahlaku kalian yang menyakiti hati aku..disebalik semua yang kalian nampak, kalian tidak pernah tahu apa sebenarnya yang aku rasa..betapa sakit dan peritnya, aku cuba menyembunyikan perasaan ku sebenar..semata-mata untuk aku mencari kekuatan meneruskan kehidupanku..untuk mereka yang aku kasihi..setiap saat aku tak pernah berhenti memikirkan segala apa yang sedang dan bakal aku lalui..bagaimana aku akan melaluinya..hakikatnya, kalian takkan mungkin mengerti dan merasai apa yang aku lalui..siapa kalian untuk mempertikaikan, menilai dan menghakimi naluri hati ku yang sebenar? doa, usaha dan perasaanku kalian takkan pernah tahu..di hati ini, hanya Tuhan yang Maha Tahu..terima kasih kerana mengguris hati ku, saat aku benar-benar mengharap kalian dapat menjadi sumber kekuatan untuk aku terus berjuang menempuhi ujian ini..tak pernah aku terfikirkan kalian sanggup melukai hati ku..perit lagi luka yang diberikan orang yang aku kasihi..tiada lagi harapan yang inginku sandarkan pada kalian..segalanya ku serahkan hanya pada Dia, yang Maha Mendengar, Maha Melihat, Maha Kuat, Maha Mengetahui, Maha Memahami & Maha Menguasai..mungkin suatu hari nanti, bila aku tiada lagi disisi..saat itu, kalian akan benar-benar mengerti dan merasai..jangan disesali, kerana aku telah maafkan kalian..doakan aku, itu lebih baik untukku dan kalian..”




0 comments :

Post a Comment